Ako sa vyvíja trh e-commerce? Čo očakávajú zákazníci? Rýchlosť, personalizáciu a pocit dôvery ako v kamennom obchode. Ale bez čakania a otváracích hodín. Aké trendy vedú pri tvorbe woocommerce webu? Čítajte ďalej a zistite, čo zabezpečí vašim klientom stále lepšie nákupné zážitky
Všadeprítomná umelá Inteligencia (AI) a hyper-personalizácia
Dnes je umelá inteligencia (AI) podstatným nástrojom na zvýšenie ziskov. Inteligentné algoritmy analyzujú správanie zákazníka a „uhádnu“, čo hľadá – ešte skôr, ako to napíše do vyhľadávania. AI automaticky prispôsobuje ceny podľa dopytu, úrovne zásob či správania konkurentov. AI chatboty a virtuálni asistenti zvládajú podstatnú časť bežných dotazov (stav objednávky, vrátenie tovaru) okamžite, čím šetria čas klientov a zvyšujú spokojnosť. Rovnako, pomáhajú generovať SEO texty, popisy produktov a príspevky na podporu predaja.
Mobil prvý (až mobil jediný) a rýchlosť
Veľký podiel online nákupov sa realizuje prostredníctvom mobilných telefónov. Ak váš e-shop nie je pripravený na pár sekundovú odozvu, zjednodušenú pokladňu, prihlásenie napríklad cez email, váš zákazník odchádza. Rýchlosť a prispôsobenie ecommerce pre mobil či tablet – tvorba woocommerce webu to musí akceptovať v maximálne miere.
Lepšie služby ako nižšie ceny
Stále viac zákazníkov sa presúva od lovenia zliav k hľadaniu spoľahlivosti, pohodlia a ľudského prístupu. Živý chat dostupný takmer neustále, ľahko pochopiteľné a ústretové podmienky vrátenia tovaru (napr. predĺžená lehota) či viac možností doručenia a platby sú častokrát žiadanejšie ako nižšia cena. Bonusom pre obidve strany je e-shop, ktorý sa prepojí s externými systémami (CRM, ERP, sklad), čím sa zautomatizuje celý nákupný reťazec.
Interaktívny a pohlcujúci zážitok
E-shop ako zážitok – to je smer, ktorým ide moderný e-commerce a tvorcovia woocommerce webov ako napríklad lighthousems.sk. Účinným nástrojom na posilnenie dôvery a zároveň predaja sú fotky, videá a recenzie od reálnych zákazníkov (známe ako UGC obsah na e-shope). Vďaka technológiám, ako je rozšírená realita, si zákazníci môžu „vyskúšať“ produkt (nábytok v izbe, okuliare na tvári či make-up) u seba doma a v reálnom čase. A stále viac je populárny video e-commerce – predaj cez živé prenosy, ktoré sú interaktívne, autentické a zábavné.

Udržateľnosť a transparentnosť
Zákazníci dnes nakupujú svedomito. Veľmi dobre reagujú na zelený e-commerce – ekologické možnosti dopravy a balenia či vaše kroky na znižovanie plytvania a podporu udržateľnosti. Zákazníci chcú vedieť, odkiaľ tovar pochádza, v akých podmienkach bol vyrobený a aký má dopad na životné prostredie. Určite nezabúdajte na citlivosť klientov so spracovaním ich osobných údajov a dodržiavanie prísnych GDPR pravidiel.
E-commerce dnes netoleruje polovičné riešenia. Myslite na rýchlosť mobilnej verzie, integráciu AI či pútavé zážitky pre vašich klientov už pri prvých krokoch tvorby woocommerce webu alebo redizajne vášho aktuálneho e-shopu. Tak premeníte náhodného návštevníka na pravidelne sa vracajúceho zákazníka.
