- Strategický cyklus
Celý strategický cyklus možeme naplánovať do týchto bodov:
- Základné premisy
- Situačné analýzy
- Určenie stratégie
- Realizácia stratégie
- Kontrola stratégie
- Stanovenie základných premis (predpokladov)
- Každý subjekt má mať predstavu prečo plus za akým účelom funguje
- Poslanie organizácie = jej charakter, identita
Zmysel existencie – prečo za akým účelom
Normy chovania – predstavujú zásady a pravidlá pre jednania pri realizácií aktivít organizácie
- U podnikateľských subjektov poslanie vymedzuje postoje organizácie voči trom základným faktorom = tzv. 3P produk – profit – personál
- Manažéri, ktorí spracovávajú predstavu budúcej formulácie poslania, by si mali klásť nasledujúce otázky:
- Akou chce byť organizáciou
- Ako sa má firma javiť zákazníkom a nám, keď túto predstavu dosiahne
- Čo chce, aby ľudia povedali o výsledkoch jej práce
- Aké hodnoty sú pre jej činnosť najdôležitejšie
- Ako jej predstava vyjadruje záujmy zákazníkov a hodnoty, ktoré sú pre ňu dôležité
- Aké miesto má každý pracovník v predstave o budúcnosti